Co to jest SEO?

kobieta w szoku na żółtym tle

Czym jest SEO? 

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek Google w 2023 r.

Kiedy ostatnio szukałeś wygodnie w książce telefonicznej usługodawcy? Jakieś 20 lat temu, prawda? Dzięki wyszukiwarkom internetowym, takim jak Google, nieskończona ilość informacji, sklepów i usług jest w zasięgu jednego zapytania.

Właśnie dlatego potrzebujesz optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, jeśli chcesz przyciągnąć więcej odwiedzających do Twojej witryny i zwiększyć sprzedaż . Ale chwileczkę: co to jest SEO? Jak działa profesjonalna optymalizacja pod kątem wyszukiwarek i jak długo trwa pozycjonowanie?

W dużym skrócie: Co to jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)?

W ramach optymalizacji pod kątem wyszukiwarek Search Engine Optimization (SEO) obejmuje wszystkie środki techniczne oraz związane z treścią działania mające na celu poprawę widoczności określonych wyszukiwanych haseł w witrynie internetowej na listach wyników wyszukiwania.

Po pierwsze : nie nauczysz się optymalizować pod kątem wyszukiwarek w pięć minut, a ten przewodnik jest odpowiednio obszerny. Nie masz dużo czasu?  W takim rzie możesz łatwo przeskakiwać do poszczególnych rozdziałów, korzystając ze  spisu treści  po lewej stronie!

Zobaczysz, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie ma nic wspólnego z magią. Nie, nie mówię tu, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest trywialna. Google co roku wyszukiwarkę bardziej złożoną i rozbudowaną. Raczej chcę wyjaśnić, że dobre wyniki nie są przypadkiem, a inwestowanie w optymalizację wyszukiwarek nie jest spekulacją.

Czym jest SEO? Definicja i znaczenie

Zrozum optymalizację pod kątem wyszukiwarek

SEO ( Search Engine Optimization ) to nic innego jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek. Ściśle mówiąc, powinna to być „optymalizacja pod kątem wyszukiwarek”, bo taki jest cel pracy. Jeśli zrobisz to dobrze, działania SEO sprawią, że Twoja witryna będzie pojawiać się w organicznych wynikach wyszukiwania. Strony wyników wyszukiwania (SERP) , są wyświetlane jak najwyżej.

SEO to poddziedzina marketingu w wyszukiwarkach, inaczej mówiac, marketingu internetowego . Optymalizacja może dotyczyć różnych typów wyszukiwarek, w tym wyszukiwania grafiki (np. Grafika Google), wyszukiwania wideo (np. Google Video), wyszukiwania wiadomości (np. Google News).

I tak, teoretycznie możesz użyć tej optymalizacji również dla innych wyszukiwarek, takich jak Bing, Yahoo! i DuckDuckGo, – ale my mówimy tu tylko o Google , ponieważ ta wyszukiwarka jest zdecydowanie najważniejsza z 75-procentowym udziałem w rynku światowym i ponad 95-procentowym w Polsce.

Nawiasem mówiąc, Google nie wszędzie jest najlepszą wyszukiwarką:

  • Chiny: Baidu
  • Japonia: Yahoo! Japonia
  • Korea Południowa: Naver
  • Rosja: Yandex
  • Czechy: Seznam

Czy możesz powiedzieć „optymalizacja SEO”?

Nie, „optymalizacja SEO” to błędny termin. Ponieważ SEO to skrót oznaczający optymalizację pod kątem wyszukiwarek – a ty nie chcesz optymalizować optymalizacji. 

Jak działa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek?

Tak zwane słowa kluczowe, których użytkownicy wyszukują w wyszukiwarkach, mają kluczowe znaczenie dla optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Dla firmy bardzo ważne jest, aby Twoja witryna znajdowała się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania dla słów kluczowych, które pasują do Twojej oferty.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek składa się z szeregu  działań na stronie i poza nią , tak aby znalazła  się ona na jak najwyższej pozycji w  organicznych wynikach wyszukiwania Google  dla  określonego wyszukiwanego hasła .

Poniżej wyjaśniam kilka aspektów technicznych:

  • Optymalizacja OnPage : mierzy w Twojej witrynie, np. ulepszanie  elementów meta , optymalizacja treści na  stronie docelowej pod kątem słów kluczowych lub  podmiotów ,  projektowanie responsywne itp.
  • Optymalizacja OffPage : Działania podejmowane poza Twoją witryną, takie jak zbieranie linków zwrotnych i wzmianek
  • Słowa kluczowe :  wyszukiwane hasła
  • Linki zwrotne :  link zwrotny to link, który prowadzi z jednej witryny do innej witryny.
  • Bezpłatne wyniki wyszukiwania (naturalne wpisy) : bezpłatne wyniki wyszukiwania
  • Ranking wyszukiwarek : Ranking wyników wyszukiwania

Komentarz:

Nie oczekuj, że Twoja witryna natychmiast wskoczy na pierwsze miejsce, wykonując działania. Dotarcie tam wymaga dużo pracy, wiedzy i  cierpliwości . W przypadku wyszukiwarek trzeba, że ​​tak powiem, „zapracować” na widoczność.

Jakie są pierwsze zasady SEO?

Pierwsze Zasady (First Principles) to najbardziej fundamentalne pojęcia. Pomyśl o najmniejszym bloku budulcowym, najmniejszej jednostce atomowej.

Wiedza, kiedy oprzeć swoje założenia na podstawowej prawdzie , a kiedy na pogłoskach , jest kluczowa. Aby odnieść sukces w złożonej dziedzinie, takiej jak optymalizacja pod kątem wyszukiwarek, musisz znać pierwsze zasady i budować na nich wszystkie inne (drugorzędne) zasady.

  1. Google chce, aby ludzie korzystali z ich wyszukiwarki, aby mogli sprzedawać tę uwagę reklamodawcom.
  2. Wysiłek robota wyszukiwarki nie jest bezpłatny dla Google.
  3. Strona może zostać zindeksowana tylko wtedy, gdy została wcześniej znaleziona przez robota wyszukiwarki.
  4. Strona musi być zaindeksowana, aby pojawiła się w wynikach wyszukiwania zapytania.
  5. Zapytanie wyszukiwania to prośba o coś konkretnego.
  6. Aby osiągnąć dobry ranking, strona musi być odpowiednia (słowa kluczowe i intencja) do zapytania wyszukiwania.
  7. Stronę można znaleźć dla kilku różnych zapytań wyszukiwania.
  8. Zapytanie wyszukiwania może mieć różne intencje wyszukiwania.
  9. Google wyświetla wynik u góry, jeśli najlepiej spełnia najczęstszą intencję wyszukiwania lub główne żądanie zapytania.
  10. Wyszukiwarki potrzebują referencji, aby znaleźć nowe strony.

Czym więc zasadniczo jest SEO?

Najprościej mówiąc SEO to sztuka przechwytywania istniejącego popytu na wybrane tematy za pomocą wyszukiwarek. SEO pokazuje, ilu konsumentów czegoś chce i co musisz zrobić, aby sprostać temu zapotrzebowaniu.

Na podstawie pierwszych zasad, jakie są fundamentalne podstawy SEO?

Najważniejsze podstawy SEO w skrócie:

  1. Zapewnij możliwość indeksowania.
  2. Zbadaj słowa kluczowe istotne dla firmy.
  3. Buduj strony, które są istotne dla wybranych słów kluczowych.
  4. Zdobądź Backlinki z odpowiednich stron internetowych.
  5. Zapewnij pozytywne doświadczenie użytkownika na swojej stronie internetowej.
  6. Twórz treści, które są lepsze od konkurencji.

W jaki sposób Google określa ranking wyszukiwarek?

Najważniejsze jest to, że Google chce przede wszystkim jednej rzeczy: jak najszybszego zaoferowania użytkownikom  wyników wyszukiwania, a tym samym ich zadowolenia . Ponieważ potem wracają do tej wyszukiwarki, więc Google może dalej zarabiać na sprzedaży reklam. Tak to wygląda w znacznym uproszczeniu.

Zasadniczo Internet to nic innego jak ogromna biblioteka. Jak więc Google decyduje, które treści, a nawet strony mają wyświetlać w pierwszej dziesiątce?  Bardzo proste (przynajmniej na pierwszy rzut oka):

Czynniki trafności i autorytetu są szczególnie ważne. Algorytm Google, oceniając stronę, kieruje się więc między innymi tymi czynnikami:

  • Treść  na stronie (odniesienie do zapytania, jakości i wiedzy specjalistycznej)
  • Linki zwrotne  z innych witryn do strony ( popularność domeny  i  popularność linków  są ważnymi czynnikami rankingu SEO, ponieważ odzwierciedlają autorytet; Google używa  PageRank jako miernika )
  • Sygnały użytkownika , takie jak  długość pobytu. Czas przebywania  lub  szybki powrót  do wyników wyszukiwania Google. Shortclick  (zadowolenie użytkownika)
  • HTTPS ,  Przyjazny dla urządzeń mobilnych ,  Bezpieczne przeglądanie ,  Podstawowe wskaźniki internetowe  (Page Experience)

Innymi słowy, jeśli chcesz, aby strona była pozycjonowana pod kątem określonego słowa kluczowego, musi ona  dostarczyć to, czego szuka użytkownik  (nazywane również  intencją wyszukiwania lub intencją wyszukiwania  ). Jeśli uda Ci się zbudować pewien poziom autorytetu poprzez backlinki i zapewnić satysfakcjonujące doświadczenie użytkownika, masz bardzo duże szanse na osiągnięcie doskonałego rankingu Google.

Zgłoszenie do wyszukiwarki – indeksacja

W przeszłości włączenie do indeksu różnych wyszukiwarek odbywało się poprzez podanie adresu URL odpowiedniej strony. Następnie odpowiednie wyszukiwarki wysyłały crawlera, który analizował stronę i w razie potrzeby ją indeksował.

W dzisiejszych czasach składanie stron w wyszukiwarkach nie jest już konieczne.

Wyszukiwarki takie jak Google, Bing i Yahoo! również znajdują nowe strony internetowe w bardzo krótkim czasie. Mimo to warto zgłosić nową stronę do takich narzędzi jak Google Search Console czy Bing Webmaster Tools. Zapewniają raporty i funkcje poprawiające widoczność, informują o problemach i pozwalają zobaczyć witrynę z punktu widzenia wyszukiwarki.

Wytyczne jakościowe Google i zasady SEO

Google ma ogólne wytyczne dla webmasterów, które (jeśli się do nich zastosujesz) ułatwiają znalezienie (crawling), indeksowanie (indexing) i uplasowanie Twojej strony w rankingu. Ponadto tzw. wytyczne jakościowe opisują niedozwolone działania SEO, zwane też spamem w wyszukiwarkach.

Spamowanie w wyszukiwarkach opisuje wszystkie metody manipulowania rankingiem wyszukiwarki. W przypadku stosowania tego typu środków SEO istnieje ryzyko, że…

⛔ Twoja widoczność w wynikach wyszukiwania jest trwale zmniejszona lub…

⛔ w najgorszym przypadku Twoja strona zostanie całkowicie zbanowana z indeksu Google.

W zasadzie (prawie) zawsze możliwe jest odwrócenie kar Google poprzez naprawienie przyczyny kary i złożenie wniosku o ponowne rozpatrzenie w Google Search Console.

Wskazówka eksperta

Wniosek o ponowne rozpatrzenie należy złożyć tylko wtedy, gdy jest to ręczna kara Google. W takim przypadku otrzymasz powiadomienie w Google Search Console. W przypadku kary algorytmicznej wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy nie jest konieczny. W obu przypadkach należy naprawić przyczynę kary Google.

Kolokwialnie optymalizacja wykorzystująca niepożądane metody ze strony wyszukiwarek internetowych często określana jest jako Black Hat SEO (Black Hat Search Engine Optimisation). Jego przeciwieństwem jest White Hat SEO (White Hat Search Engine Optimization)

Przykłady niedozwolonych praktyk link buildingu, zwanego również spamowaniem linków:

⛔ Farmy linków, np. budowanie prywatnej sieci blogów (PBN) z wykorzystaniem wygasłych domen.
⛔ Link buying, kupowanie linków także w formie sponsoringu i wynagradzania produktami
⛔ Zautomatyzowany link building poprzez komentarze na blogach, profile na forach itp.
⛔ Udział w programach wymiany linków (pojedyncza wymiana linków nie stanowi zazwyczaj problemu)
⛔ Udział w sieci artykułów gościnnych (indywidualne prośby są oczywiście dozwolone)

Przykłady niedozwolonych praktyk OnPage SEO:

⛔Tekst ukryty
⛔ Ukryte linki
⛔ Upychanie słów kluczowych
⛔ Automatycznie generowane treści
⛔ Tworzenie dużej ilości stron z niewielką treścią
⛔ Skopiowane treści (duplicate content)
⛔ Niewłaściwe wykorzystanie znaczników Rich Snippet

Przykłady innych zabronionych praktyk:

⛔Udział w programach partnerskich bez wystarczającej wartości dodanej
⛔ Wprowadzające w błąd przekierowania
⛔ Maskowanie

Kto to jest optymalizator wyszukiwarek lub manager SEO?

Dzięki dobrej optymalizacji pod kątem wyszukiwarek internetowych można osiągnąć wiele – ale wymaga to również sporego zaangażowania i wiedzy. Właśnie po to są menedżerowie SEO. Ci, którzy pracują w tej gałęzi marketingu internetowego mają wszystkie aspekty SEO w zasięgu wzroku i robią “pracę w tle”, że tak powiem, która jest niezbędna dla dobrych rankingów Google, w tym:

  • Wyszukiwanie słów kluczowych (engl. Keyword Research)
  • Opracowanie strategii SEO
  • Analiza konkurentów i analiza wsteczna czołowych konkurentów
  • Techniczne SEO (znane również jako Technical SEO)
  • Optymalizacja OnPage (znana również jako optymalizacja On-Site)
  • Optymalizacja OffPage z naciskiem na link building
  • Opracowanie strategii treści
  • Zarządzanie Content Marketingiem zorientowanym na popyt

Jakie są korzyści z marketingu SEO dla firm?

Pewnie już się domyśliliście:

SEO nie dzieje się tylko na boku. To naturalnie rodzi pytanie, czy rzeczywiście warto się tym zajmować. Cóż, przekonaj się sam – oto 4 dobre powody, które przemawiają za SEO:

1. Wyszukiwanie organiczne jest najsilniejszym i najbardziej lukratywnym kanałem marketingu internetowego.

Organiczne wyszukiwanie (prowadzone przez Google) stało się w ostatnich latach znacznie lepsze w dostarczaniu wyników, które odpowiadają intencjom wyszukiwania użytkowników. Według badań przeprowadzonych przez BrightEdge w 2019 roku, wyszukiwanie organiczne stanowi 53,3% całego ruchu w sieci. To sprawia, że wyszukiwanie organiczne jest najważniejszym źródłem odwiedzających i najsilniejszym kanałem marketingu online.

Więcej ciekawych faktów i liczb z badania:

  • W sektorze B2B wyszukiwanie (organiczne i płatne) dostarcza 76% odwiedzających.
  • Firmy B2B generują dwa razy więcej przychodów poprzez wyszukiwanie organiczne niż poprzez inne kanały, takie jak social media.
  • RankBrain firmy Google sprawił, że wyszukiwarka jeszcze lepiej radzi sobie z dostarczaniem idealnie dopasowanych do zapytania treści strony internetowej.

O czym więc powinny myśleć firmy?

  • Content marketing: Treści zorientowane na grupy docelowe zwiększają liczbę odwiedzających i przekształcają potencjalnych klientów w klientów.
  • Strategie treści oparte na danych: aby zachować konkurencyjność, firmy muszą inwestować w treści zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek i skoncentrowane na użytkownikach. Oznacza to treści, które są możliwe do znalezienia, istotne, zoptymalizowane pod kątem intencji, mierzalne i dochodowe.
  • Analiza danych: aby skutecznie optymalizować pod kątem wyszukiwarek, potrzebna jest duża ilość istotnych i aktualnych danych. Tylko wtedy firmy mogą zrozumieć swoją grupę docelową i jej gusta oraz dostarczyć idealne produkty i usługi.

2. Wyniki na 1 stronie SERPów cieszą się bardzo dużym zaufaniem.

Zgodnie z dewizą “Musi być powód, dla którego to jest tam wymienione”, wszyscy mamy tendencję do ufania najwyższym wynikom w rankingu. A w końcu to zaufanie klientów chcesz zdobyć – tylko zadowoleni klienci będą do Ciebie wracać lub polecać Cię innym!

3. Dzięki treściom SEO możesz znaleźć swoją grupę docelową na różnych etapach.

Nikt nie podejmuje decyzji o zakupie, nie robiąc najpierw swoich badań. Zamiast więc skupiać się tylko na “sprzedaż-sprzedaż-sprzedaż!”, możesz wykorzystać optymalizację Google, aby dać się zauważyć na wczesnym etapie procesu decyzyjnego. W ten sposób docierasz do znacznie większej grupy odbiorców i możesz wcześnie kierować decyzją o zakupie w swoim kierunku.

4. Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek zapewnia trwałe rezultaty.

Tak, trwa to chwilę, aż strona będzie całkowicie zoptymalizowana pod kątem SEO i tak, trzeba trochę cierpliwości na pierwsze wyniki. W dłuższej perspektywie jednak, wysokiej jakości treści i starannie utrzymane strony internetowe stają się samonapędzające, ugruntowując tym samym swoją pozycję się na stałe w najlepszych rankingach. Z doświadczenia możemy powiedzieć: Google nagradza rzetelną pracę – nie tylko dziś i jutro, ale nawet po latach.

SEO i content marketing mogą dostarczyć gigantyczne ilości wysokiej jakości ruchu, który konwertuje znacznie lepiej niż “zimny” marketing. Tak, to może być znacząca inwestycja, ale ta inwestycja przynosi wielki zwrot z inwestycji (ROI) w dłuższej perspektywie.

Konkretny przykład:

Załóżmy, że co miesiąc inwestujesz w działania SEO, zarówno wewnętrznie, jak i zewnętrznie. W ciągu pierwszych kilku miesięcy dzieje się niewiele lub nic. Stopniowo jednak wzrasta ruch organiczny i organiczne leady lub sprzedaż. Jeśli wysiłek pozostanie taki sam, cena kliknięcia i cena za konwersję nadal spadają. SEO skaluje się i nawet jeśli robisz trochę mniej, tracisz stosunkowo mało widoczności.

Skuteczne SEO i content marketing obracają się wokół…

  • Tworzenie treści dla całej ścieżki użytkownika
  • Zrozumienie intencji wyszukiwania
  • Promowanie treści wśród odpowiednich influencerów
  • Ulepszone doświadczenie użytkownika strony internetowej
  • Płynna centralizacja użytkownika
  • Podejmowanie decyzji w oparciu o dane.

Dla kogo przeznaczona jest optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO)?

Jeśli właśnie odniosłeś wrażenie, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest ostatecznym cudownym lekarstwem, musimy być szczerzy i powiedzieć, że nie jest to prawda dla każdej firmy bez wyjątku.

SEO warto stosować w tych obszarach

✅ Wszystkie (prawie) sklepy internetowe
✅ Usługi cenotwórcze (np. usługi doradcze, biura maklerskie, agencje, …)
✅ Nowoczesny sektor B2B (np. oprogramowanie jako usługa, dostawcy usług, …)
✅ Lokalnych dostawców, którzy chcą zdominować lokalny rynek (wystarczą zwykle jednorazowe pakiety)

W tych obszarach powinieneś sprawdzić, czy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest właściwym kanałem

Tradycyjny obszar B2B

Zamówienia są tu tradycyjnie składane poprzez kontakty osobiste. Z naszego doświadczenia wynika, że ​​na przykład dla drukarni, która przyjmuje tylko duże zamówienia B2B, optymalizacja pod kątem Google prawie się nie opłaca.

Sklepy o bardzo małym asortymencie w porównaniu do konkurencji

Jeśli konkurencja oferuje 100 produktów, a własny sklep tylko 10, nawet najlepsze SEO niewiele zdziała. Intencja wyszukiwania  jest wtedy  bardzo jasna: przeglądaj i porównuj duży wybór.

A jak sprawdzić, czy optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest opłacalna w Twoim konkretnym przypadku?

Najważniejszym krokiem jest oczywiście sprawdzenie wolumenu wyszukiwania i ceny za kliknięcie dla Twoich słów kluczowych z wyprzedzeniem. Tylko w ten sposób można sprawdzić, czy jest wystarczający popyt i na jakich słowach kluczowych powinna skupić się Twoja strategia SEO.

Wyższe ceny kliknięć pokazują, które słowa kluczowe naprawdę prowadzą do leadów i sprzedaży. Koniecznie przyjrzyj się konkurencji – to, co działa u innych, może pomóc także Tobie!

Wskazówka eksperta

Inwestycja w SEO powinna być dobrze przemyślana, ponieważ praca opłaca się tylko w dłuższej perspektywie i musi być kontynuowana na bieżąco. W połączeniu z Google Ads, wiesz dokładnie, które słowa kluczowe prowadzą do sprzedaży i leadów.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) w 2023 r.

Skoro już wiesz, jak Google pozycjonuje strony internetowe i co tak naprawdę daje SEO,  przyjrzyjmy się bliżej – jakie czynniki najbardziej ceni algorytm Google?  Innymi słowy: jak możesz wprawić w ruch dźwignie i naprawdę popchnąć swoją witrynę?

Należy pamiętać, że przedstawiamy tutaj tylko  wstępny przegląd . Ale nie martw się – wszystkie szczegóły, przykłady i instrukcje krok po kroku znajdziesz w naszych odpowiednich  przewodnikach.

1. Wysoka jakość treści

“Wystarczy, że klepnę kilkaset słów”:

Jeśli to jest Twoja strategia content marketingu, lepiej szybko zmień swoje sposoby! Dobrą wskazówką jest Twoje własne zachowanie w wyszukiwarce Google – czy przeczytałbyś post, który zawiera dużo pustego bla bla, a może nawet nieaktualne informacje i nie jest pomocny?

Tak czy inaczej, musisz zrobić wszystko lepiej na swojej stronie niż konkurencja dla tego słowa kluczowego. To, czego chcesz, to treść wiecznie zielona ( Evergreen Content) : treść, która jest dobrze odbierana w dłuższym okresie czasu i została stworzona z dużą dbałością o szczegóły.

Wysokiej jakości treści są tylko wtedy, gdy…

✅Podają poprawne informacje (nie zapominaj o źródłach!)
✅ Są kompletne
✅ Są aktualne
✅ Mają odpowiednią długość dla zapytania wyszukiwania
✅ W pełni pokrywają się z celem wyszukiwania, tzn. oferują maksymalne korzyści

2. Projekt treści

Najlepsza treść jest tylko w połowie tak dobra, jeśli jest prezentowana w mało ciekawy sposób. W praktyce oznacza to, że zapewniasz dobry przepływ czytelniczy poprzez…

✅ Pisanie krótkich, precyzyjnych zdań
✅ Zwracanie większej uwagi na zrozumiałość
✅ Nie używanie zbyt długich akapitów
✅ Wizualne rozluźnienie tekstu za pomocą grafiki, tabel, wyliczeń, filmów itp.

Bądź tutaj naprawdę surowy w stosunku do własnej pracy!

Jeśli już teraz korekta czy optymalizacja wizualna tekstu jest dla Ciebie zbyt żmudna, to jaki powód mają mieć Twoi czytelnicy, by poświęcać na to dużo czasu?

3. Autorytet

Dla dobrych rankingów ważne jest, aby Google sklasyfikowało Twoją stronę jako godną zaufania i polecenia. Opiera się to na koncepcji zwanej Google E-A-T (Expertise – Authority – Trustworthiness) z wytycznych Google Quality Evaluator Guidelines. A co oznacza autorytet w kontekście optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?

Przede wszystkim oznacza to, że musisz zadbać o swój profil backlinków. Backlinki to w pewnym sensie rekomendacje, których udzielają Ci inne strony internetowe. Motto brzmi “jakość przed ilością”, ponieważ nawet jeśli naturalnie chcesz zdobyć jak najwięcej linków – backlinki z niezaufanych stron przyniosą Ci więcej szkody niż pożytku!

I jeśli teraz zastanawiasz się, czy możesz po prostu kupić te linki lub w inny sposób uzyskać je przez oszustwo:

Jasne, możesz to zrobić.

Ale to nie ma sensu, bo Google zawsze prędzej czy później dowie się o oszustwach. Następnie backlinki są dewaluowane bez wiedzy użytkownika (tak to działa w przypadku większości linków z brokerów linków) lub, w najgorszym przypadku, następuje kara Google.

Wskazówka eksperta

Kupowanie backlinków jest jak ruchome piaski: kiedy już zaczniesz, nie możesz się wydostać i w końcu wszystko się kończy. Link building to żmudny proces. Jeśli zaczniesz chodzić na skróty, nie zdobędziesz żadnych umiejętności w tym zakresie i uzależnisz się od łatwych, ryzykownych rozwiązań. Kupowanie linków powinno odbywać się tylko wtedy, gdy nie masz prawie żadnej innej szansy na zdobycie backlinków.

4. Podstawowe wymagania techniczne

Nie oszukujmy się:

Jeśli podstawy techniczne nie są właściwe, frustracja jest nieunikniona. W końcu technologia to podstawa. Sama technologia jest bezużyteczna, ale jeśli technologia nie jest właściwa, inne środki SEO nie mogą lub tylko częściowo rozwijają swój potencjał.

Te punkty należą do czystej technicznej podstawy SEO:

  • Zapewnij podstawową możliwość indeksowania i indeksowania swojej witryny.
  • Upewnij się, że strona jest poprawnie wyświetlana na wszystkich urządzeniach. ( Mobile First to nie tylko dobra jakość na urządzeniach mobilnych)
  • Twórz dobre wskaźniki sieciowe w stosunku do konkurencji .
  • Zapewnij krótkie czasy ładowania. (Możesz to sprawdzić za pomocą Google PageSpeed ​​Insights )
  • Nie zawracaj głowy Googlebotowi zbędnymi adresami URL.
  • Użyj wewnętrznych linków, aby przekazać, które strony są dla Ciebie ważne.
  • Unikaj linków wewnętrznych do nieistniejących stron i przekierowań.
  • Pamiętaj, aby użyć Sitemap, jeśli masz więcej niż 1000 adresów URL.
  • Ustaw stałe przekierowania 301, gdy zmieniają się adresy URL.
  • Użyj certyfikatu HTTPS.
  • Używaj przemawiających adresów URL zamiast automatycznie generowanych, bezsensownych adresów.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek (SEO) w praktyce

Co musisz zrobić jako nowy SEO, aby zoptymalizować swoją stronę pod kątem Google?

Tutaj znajdziesz przegląd najważniejszych kroków i linki do odpowiednich przewodników po więcej szczegółów!

Krok 1: Badanie słów kluczowych

Bez słów kluczowych nic nie działa w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek czy ogólnie w Google. W związku z tym, szczegółowe badania słów kluczowych są najważniejszą podstawą kampanii SEO. Tutaj dzielisz słowa kluczowe, dla których strona powinna uplasować się w rankingu i rozróżniasz komercyjne i informacyjne słowa kluczowe (oraz inne rodzaje) – więcej o tym w następnym punkcie.

Krok 2: Analiza intencji wyszukiwania

To właściwie dość proste:

Chcesz dać ludziom dokładnie to, czego szukają. Musisz więc umieć prawidłowo ocenić słowa kluczowe ze swoich badań. Komercyjne słowa kluczowe, takie jak “kupno łóżka drewnianego” mają oczywisty zamiar zakupu, czyli dobrze jest tu doradzić stronę z kategorią sklepu.

A tzw. informacyjne słowa kluczowe? Stanowczo nie należy ich darować!

Jeśli wyszukujesz na przykład “koszty SEO”, to nie chcesz od razu czegoś kupować. Jeśli jednak stworzysz stronę z poradami dla takich właśnie słów kluczowych, już teraz generujesz punkt styku w procesie badawczym i poprzez dobre porady trafiasz prosto do zestawu rozważań użytkownika. A jeśli ta osoba jest gotowa do zakupu, to idealnie ma Cię na myśli…

To bardzo banalny przykład, ale to co chcemy powiedzieć to: Dla każdego słowa kluczowego pomyśl dwa i trzy razy o tym, czego oczekują użytkownicy po zapytaniu w wyszukiwarce. Najprostszym sposobem na to jest stworzenie dodatkowych OSOBOWOŚCI POTENCJALNYCH KLIENTÓW. Dzięki narzędziu Hubspota “Make My Persona” robi się to szybko i masz pojęcie, kim są konkretne osoby z Twojej grupy docelowej.

Krok 3: Zaplanuj strukturę strony internetowej

Teoretycznie jest to (znowu) bardzo proste:

Najłatwiejszym sposobem dla użytkowników i  Googlebota ,  robota indeksującego Google, jest utworzenie przejrzystej i uporządkowanej struktury witryny . W idealnym przypadku powinno to nastąpić na samym początku , aby nie trzeba było później konfigurować przekierowań i mozolnie wszystkiego przebudowywać.

Gdy tylko masz gotowe listy słów kluczowych i wyraźnie widoczny cel wyszukiwania, nadszedł czas na  zaplanowanie struktury witryny.

Wskazówka eksperta

Możesz wizualizować strukturę swojej witryny za pomocą narzędzi takich jak  Flowmapp  lub  Bubbl.us

Krok 4: Pisz i optymalizuj teksty SEO

Nie każda podstrona potrzebuje dużo tekstu – ale większość z nich tak!

W związku  z tym należy zaplanować dużo czasu na pracę nad tekstem . Po prostu upychanie na siłę w kilku linijkach słów kluczowych wyrządzi więcej szkody niż pożytku. A może sam chciałbyś przeczytać takie teksty?

Treść  powinna być zoptymalizowana pod kątem słów kluczowych i uwzględniać zamiary użytkowników. Jeśli chcesz napisać dobry tekst SEO , musisz wziąć pod uwagę intencję wyszukiwania w najdrobniejszych szczegółach.

Krok 5: Zoptymalizuj fragment kodu Google

Jest to wizytówka Twojego postu:

Snippet Google!

Składający się z  tagu tytułu (Title Tag)  i opisu meta (Meta Description) , na pierwszy rzut oka informuje, o czym jest strona. Fragment kodu jest doskonałą okazją do zdobycia kliknięć i, co nie mniej ważne, zapewnienia orientacji w Google.

Na przykład upewnij się, że tytuł  zawsze zawiera Twoje główne słowo kluczowe oprócz meta opisu i pomyśl o krótkich, wyraźnych sformułowaniach. Powinny być one  sformułowane jak najbardziej przekonująco  – tylko wtedy wzbudzisz zainteresowanie!

Tak, snippety to majstersztyk ale nie ma gwarancji, że Google faktycznie pokaże Twój tytuł czy meta description.

Krok 6: Publikacja treści

Zadowolony ze swoich treści? W takim razie wyciągnij ją na wierzch i to z odpowiednim planowaniem! Koniecznie stwórz plan redakcyjny, w którym określisz, kiedy każdy artykuł powinien trafić do sieci. Uwierz nam: im starsza jest Twoja strona i im więcej treści na niej się znajduje, tym ważniejszy staje się ten Content Plan.

Dzięki planowi redakcyjnemu możesz uniknąć powielania tematów i śledzić, które słowa kluczowe zostały już omówione. Ponadto, od czasu do czasu spójrz na swoje stare posty – może niektóre już opublikowane kawałki treści wymagałyby aktualizacji!

Nie musisz regularnie publikować nowych treści. Kiedy masz już najważniejsze słowa kluczowe pokryte stronami, dla większości modeli biznesowych zaleca się skupienie na doskonaleniu tych stron.

Jeśli masz już dużo treści, może być przydatne podsumowanie i ocena wydajności na dużą skalę. Nazywa się to audytem treści.

Wskazówka eksperta

Jeśli chcesz samodzielnie wdrożyć optymalizację pod kątem wyszukiwarek, potrzebujesz logicznego myślenia i dużej empatii. Musisz umieć ocenić, czego chcą realni ludzie – nie polegaj na marketingowych utopiach czy wyimaginowanych idealnych klientach! Na początku skup się wyłącznie na komercyjnych słowach kluczowych, ponieważ to właśnie tam generujesz zwrot z inwestycji.

Jak długo trwa optymalizacja pod kątem wyszukiwarek Google (SEO)?

jak dlugo trwa proces seo

Myślisz, że z dnia na dzień będziesz przeskakiwał na sam przód? Niestety, nie tak działa optymalizacja pod kątem wyszukiwania w Google. Bądź świadomy, że przy dobrym SEO potrzeba trochę czasu, aż zobaczysz prawdziwe wyniki.

Należy również wiedzieć, że zależy to od wielkości projektu. W przypadku już powstałych stron, które mają już zbudowany m.in. profil backlinków, do pierwszych wyników mija zwykle około 3-6 miesięcy. Z kolei zupełnie nowa strona internetowa musi najpierw udowodnić swoją wartość, ponieważ nie ma “historii”, na której Google może się oprzeć. W takim przypadku trzeba uzbroić się w cierpliwość na co najmniej 9-12 miesięcy.

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek nie jest jednorazową pracą, ale niekończącym się procesem. Dewizą jest, by nie ustawać w wysiłkach – w przeciwnym razie zsuniesz się z powrotem na najniższe szczeble. Dlaczego? Konkurencja nigdy nie śpi.

Skoro więc SEO trwa tak długo, to po co w ogóle iść tą drogą? Dlaczego nie pójść na skróty i kupić najwyższe rankingi tylko poprzez Google Ads? Odpowiedź znajdziesz poniżej!

SEO vs. SEA

Czym jest SEO, wyjaśniliśmy wcześniej dość obszernie. Ale co z SEA? Skrót ten oznacza Search Engine Advertising. No właśnie, co jest lepsze – SEO czy SEA? To zależy od tego, jaki jest twój główny cel.

INFO/KANAŁSEO = optymalizacja pod
kątem wyszukiwarek
SEA = reklama w
wyszukiwarkach
Zalety✔️zrównoważone wyników / zasada kuli śnieżnej✔️szybkie rezultaty
✔️na początku bardzo pracochłonne✔️niższy koszt
✔️Brak danych konwersji związanych ze słowami kluczowymi✔️wysoka mierzalność
✔️największy potencjał ruchu ze wszystkich kanałów marketingu online✔️dobry sposób na testowanie słów kluczowych
Wady⛔ czasochłonne⛔ w zależności od niszy wysokie ceny za kliknięcie
⛔ wymaga (zwłaszcza początkowo) cierpliwości⛔ brak wyników jak tylko przestaniesz płacić
⛔ wymaga dużego know-how⛔ mniejszy potencjał ruchu

Google Ads może zapewnić Ci większą widoczność i konwersje w mgnieniu oka – ale  tylko pod warunkiem, że za to zapłacisz . Jak tylko budżet reklamowy zostanie wyczerpany, Twoja strona ponownie przesuwa się na odległe pozycje w rankingach. Skalowanie jest również możliwe tylko w ograniczonym zakresie, ponieważ potencjał ruchu jest mniejszy.

Inaczej jest w przypadku optymalizacji pod kątem wyszukiwarek: nie można kupić dobrych miejsc docelowych w organicznych wynikach wyszukiwania. Jeśli znajdziesz się w pierwszej dziesiątce (lub nawet w pierwszej trójce), robisz to sam, a zatem tym bardziej w sposób bardziej zrównoważony. Profesjonalnie zoptymalizowana strona zajmuje z czasem wysoką pozycję „prawie sama”zachowuje swoją widoczność przez określony czas , nawet bez ciągłej optymalizacji.

SERO kontra SEA

Jeśli chodzi o pytanie „SEO czy SEA”, nasza odpowiedź brzmi:

Zdecydowanie jedno i drugie!

Najlepiej używać obu kanałów jednocześnie. SEA dostarcza cenne dane na początku kampanii w wyszukiwarce i szybko zapewnia widoczność. Optymalizacja wyszukiwarek wymaga czasu, skaluje się znacznie lepiej na dłuższą metę, a także pomaga przetrwać trudne czasy.

Tak długo, jak opłacają się oba kanały marketingu online, powinieneś zainwestować w oba!

Czy należy robić SEO samemu czy korzystać z agencji SEO?

Zrobić to samemu lub zlecić to komuś z branży? : To kłopotliwe pytanie pojawia się również w optymalizacji pod kątem wyszukiwarek. Ostatecznie tylko Ty możesz odpowiedzieć na to pytanie samodzielnie, ale my możemy przynajmniej pomóc Ci w podjęciu decyzji w postaci analizy kosztów.

Jeśli zdecydujesz się na współpracę z profesjonalistami, zebraliśmy również kilka wskazówek, jak odróżnić renomowane agencje od szarlatanów!

Ile kosztuje SEO i czy SEO jest dostępne również za darmo?

Dobrze wykonana, wydajna optymalizacja Google z konieczności wiąże się z wieloma godzinami pracy. Więc logiczne jest, że  praca dobrej agencji SEO nie może być tania jak barszcz . Więc jeśli twój budżet wynosi około 200-300 euro, niestety musimy powiedzieć:

Ceny za usługę SEO

Spójrzmy teraz na średni wysiłek godzinowy dla typowych działań SEO:

GODZINYZADANIE
6-8 hResearch i napisanie tekstu na szczegółowy landing page
2-3 hDodanie tekstu do strony, linkowanie wewnętrzne, badanie zdjęć, projektowanie treści…
10-14 hWyszukaj 30 odpowiednich kontaktów w celu pozyskania artykułów gościnnych, znajdź tematy, napisz do webmasterów
8-10 hNapisz 2 artykuły gościnne, aby zbudować backlinki

Załóżmy, że wszystkie te zadania są rzeczywiście wykonane jak najszybciej. Wtedy jesteśmy już przy 26 godzinach pracy. Jeśli naprawdę tani, fikcyjny usługodawca kalkuluje ze stawką godzinową 60-100 euro, to daje to już koszty netto w wysokości prawie 1.500-2.500 euro miesięcznie za wyżej wymienione zadania.

Uwaga: ta cena  nie obejmuje badania słów kluczowych, bieżącego monitorowania  postępów  , środków technicznych  itp. Koszty ponoszone przez agencję poprzez  niezbędne narzędzia SEO  również nie są brane pod uwagę – bez narzędzi latasz w ciemno i tracisz dużo czasu.

Więc jeśli ktoś oferuje Ci tani „kompletny pakiet” lub nieskończenie niski  miesięczny koszt  , to albo są dość kiepskimi biznesmenami, albo agencja  nie wykonuje swojej pracy właściwie .

Tak czy inaczej, w ten sposób marnujesz swój  budżet , ponieważ nie przyniesie to rezultatów.

Dla nas wysiłek i koszty wynikają m.in. z następujących czynników :

  • Konkurencja  – Jak konkurencyjne są słowa kluczowe?
  • Sytuacja wyjściowa – Jak dobrze jesteś do tej pory pozycjonowany pod względem treści, linków, strony internetowej i marki?
  • Cele  – Jak szybko należy osiągnąć określone cele?

Na tej podstawie obliczamy, co należy zrobić  i tworzymy ofertę z konkretnymi pozycjami dostawy.

Jeśli jest to bardzo proste niszowe lub  lokalne SEO  , oferujemy  indywidualne pakiety SEO  , na przykład:

Nie istnieje coś takiego jak “darmowa” optymalizacja SEO. Co najwyżej optymalizacja pod kątem wyszukiwarek jest darmowa, jeśli wykonasz ją samodzielnie we wszystkich obszarach i nie zaliczysz czasu potrzebnego na szkolenie i wdrożenie do czasu pracy. A to z punktu widzenia przedsiębiorcy nie ma żadnego sensu…

Jak nauczyć się optymalizacji pod kątem wyszukiwarek?

Nie masz budżetu na comiesięczne wsparcie SEO, ale masz mnóstwo motywacji do samodzielnej pracy nad SEO?

To poczytaj, pooglądaj filmiki, zapoznaj się z narzędziami – zachęcam Cię! Z tym wyborem źródeł informacji możesz zrobić postępy:

Zaawansowane szkolenie SEO

W przypadku najświeższych  informacji  zaleca  się SEO Roundtable  .

Jeśli naprawdę opanowałeś podstawy SEO, artykuły Animalz , Detail , Kevin Indig SERPWoo są nieocenione, ponieważ prezentowane wskazówki SEO są zwykle oparte na danych i doświadczeniach ze świata rzeczywistego.

Wyniki i eksperymenty SEO można znaleźć w SearchPilot , Perficient i Reboot Online .

4 wskazówki, jak rozpoznać renomowane agencje SEO

Każdy może obiecać księżyc, zgodnie z mottem: “Po podpisaniu umowy…” Cóż: bajki są świetne – ale nic nie zrobią dla Twojej strony internetowej. Jeśli więc obecnie  szukasz agencji SEO  , chcielibyśmy dać Ci kilka wskazówek, które Ci w tym pomogą . 

Twoja nowa agencja partnerska powinna być w stanie zaoferować:

  • Przejrzysty  model kosztów SEO odpowiedni dla projektu  zamiast utopijnych niskich stawek ryczałtowych lub nawet „gwarancji najlepszej ceny”
  • konkretne referencje i przykłady udanych projektów
  • szczegółowe informacje  na temat podejścia i postępów w Twoim projekcie
  • Specjalizacja wyłącznie w wyszukiwarce , a nie agencja full-service z setką różnych stron z ofertami pracy
  • bezwzględna szczerość

Nie należy lekceważyć ostatniego punktu. Jeśli jest jedna rzecz, której nie potrzebujesz, to są to fałszywe obietnice, które pozostawią cię na lodzie.

Oznacza to również, że uczciwa agencja SEO odrzuci Twoje zgłoszenie, jeśli Twój projekt nie ma dla nich sensu i niepotrzebnie wydawałbyś swoje pieniądze.

Podsumowanie optymalizacji pod wyszukiwarki – SEO

Do wszystkich, którzy do tej pory przeczytali ten artykuł:

Świetnie, to jest właśnie ambicja, której potrzebujesz do optymalizacji pod kątem wyszukiwarek!

SEO to optymalizacja stron internetowych tak, aby pojawiały się jak najwyżej w organicznych wynikach wyszukiwarek.

Opłaca się pracować nad tymi rankingami – nawet jeśli nie stanie się to od razu. Do dobrze wykonanego SEO potrzeba dużo cierpliwości i wystarczająco dużo czasu, aby prawidłowo wdrożyć wszystkie działania. Musisz umieć ocenić, czego ktoś oczekuje po wpisaniu zapytania w wyszukiwarkę i dostarczyć dokładnie te treści. Sztuka optymalizacji wyszukiwarek internetowych wymaga dokładnie tego samego.

Możesz podjąć te działania samodzielnie lub zatrudnić agencję SEO.

Pamiętaj, że optymalizacja pod kątem wyszukiwarek to ciągły proces, który nigdy się nie kończy. Jest to niekończąca się rywalizacja o cenne, najwyższe pozycje dla lukratywnych słów kluczowych.

Masz już doświadczenie z optymalizacją pod kątem wyszukiwarek? Prosimy podziel się nim z nami – czekamy na Twoje komentarze, a jeszcze bardziej na to, by usłyszeć o Twoim projekcie!

Najczęściej zadawane pytania dotyczące SEO – FAQ

Na czym polega optymalizacja pod kątem wyszukiwarek internetowych?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek polega na takim zoptymalizowaniu własnej strony internetowej, aby była ona znajdowana dla wybranych słów kluczowych w wyszukiwarkach takich jak Google, Bing itd. lub zyskiwała widoczność. Obejmuje to różne środki dotyczące treści, linków z innych stron internetowych, doświadczenia użytkownika i technologii.

Czym jest marketing SEO?

Optymalizacja pod kątem wyszukiwarek opisuje wszystkie działania mające na celu poprawę pozycji strony internetowej w organicznych, niepłatnych wynikach wyszukiwania w wyszukiwarkach takich jak Google. Celem jest zwiększenie ruchu na stronie poprzez wybrane hasła (słowa kluczowe).

Co to jest SEO i SEA?

Marketing w wyszukiwarkach (SEM) opisuje wszystkie działania mające na celu generowanie odwiedzających za pośrednictwem wyszukiwarek internetowych, takich jak Google i Bing. SEM można podzielić na SEO (search engine optimisation) i SEA (search engine advertising).

Powiązane posty

Dodaj komentarz